torsdag 16. desember 2010

Temabilder November/Desember

Oppgaven var at vi skulle velge ut tre bilder fra disse seks temaene og beskrive dem kort.

1. Høst/vinter - Stemning i naturen
2. Refleksjoner
3. Dyr
4. Barn
5. Komposisjon som stilleben
6. Annet - Valgfritt

lukkertid, blenderåpning, ISO, nærbilde, panoramautsikt og lignende og eventuelt endringer du har gjort i bildet, f. eks. beskjæring og photoshop redigering.




Dette bildet er av datra til fetteren min. Hun er litt over ett år, og er et perfekt motiv å ta bilde av. Dette bildet er tatt i kategorien "barn" med lukkertid 1/320 sekunder, ISO - 250 og blenderåpning f/8. Det er tatt bakfra mens hun går bortover veien med et perspektiv som viser hele henne, og ikke bare et utsnitt. Originalbildet inneholder elementer i bakgrunnen som forstyrrer, derfor har jeg klippet dette bort i photoshop for å få et bedre og renere bilde. Jeg har også redigert litt på kontraster.





Dette bildet er av katten min. Det er ikke alltid like lett å ta bilde av ham, for han skal alltid kose med kameraet. Selv om bildene ofte blir veldig nærbilder er det noen av dem som blir ganske fine. Dette bilde er et nærbilde av nesa hans. Lukkertiden er 1 sek, ISO - 200 og blenderåpning f/8. I photoshop har jeg redigert kontraster, fargemetning og lys.




Dette bildet er tatt i temaet "sen høststemning" Det er av naboens plommetre fra en dag jeg var ute med noen jenter for å ta høstbilder. Bildet er tatt nedenfra og opp, froskeperspektiv. Lukkertiden er 1/160 sekunder, blenderåpningen er f/6,3 og ISOen er på 200. I photoshop har jeg redigert mye kontraster for å få frem silhuetten av treet mot himmelen. 

1 kommentar:

  1. Virker som du har peiling ;)
    Keep up the good work ^^

    SvarSlett