mandag 21. februar 2011

Mine bilder, hans språk



Begge bildene har disse egenskapene
1/60 sek 
 f/5,6 
ISO-800

Resultatet ble da dette, etter mye grubling på hvordan oppgaven skulle løses, et oppstyr med å få til selvutløseren riktig og endel styring med å få Pelle (min lille venn med 8 bein) til å sitte som jeg ville. Jeg har da brukt meg selv som modell, siden ingen andre var tilgjengelige på en søndagskveld. Egentlig så tror jeg heller ikke så mange andre ville sagt seg frivillig til å ha en sånn krabat krabbende rundt på kroppen.
På grunn av at Steve McCurry som oftest bruker mennesker i bildene sine tenkte jeg at det må passe bra å bruke det i mine bilder også. Pelle er litt eksotisk og er ikke akkurat typisk norsk, derfor brukte jeg ham for å få et litt annerledes uttrykk i bildene. Et annet kjennetegn og noe som er typisk for Steve McCurry sine bilder er at omtrent alle han tar bilde av ser rett inn i kamera, og han har en spesiell kontakt med fotomodellene. 

Det siste bildet jeg har med til denne oppgaven er dette. Her har modellen, i dette tilfellet meg, også god øyekontakt med kameraet.


     
Lukkertid - 1/60 sek
f/5,6
ISO - 800

- Lene

1 kommentar:

  1. Veldig flotte bilder, men jeg mener selv at de ville ha blitt enda flottere med litt variert lys i bilde.

    SvarSlett