tirsdag 8. mars 2011

Ukens Bilde - Tulipan

1/30 sek
ISO - 200
F/5,6
Mitt bidrag til ukens bilde er en tulipan som synger på siste vers. Bare noen minutter etter jeg tok dette bildet tok tanta mi buketten, og kastet den i søpla. "den var jo vissen". Etter min mening var de fortsatt nydelige!

Jeg har gått tett innpå motivet, og prøvd meg på makro. Kontrasten og lyset har jeg endret litt på i fotoshop. Det samme har jeg gjort med fargemetningen. Fargene er en mellomting av de naturlige fargene i bildet, og et svart hvitt bilde. Farger som dette gjør noe med stemningen i bildet.
Midten av blomsten er plassert i det gyldne snitt, og man kan kanskje få en følelse av at det er en litt utydelig sirkelkomposisjon.

Flere bilder i denne serien har jeg lagt ut >HER<
- Lene

1 kommentar:

  1. Liker veldig godt de duse fargene i bildet, føles veldig avslappende og på en måte vart. :)

    SvarSlett